Flyttstädning, fast pris med städgaranti!

Boka flyttstädning med Flyttstäd Express

Behöver du hjälp med flyttstädning? Gör en intresseanmälan hos oss för att göra det enkelt och smidigt.

Att anlitaoss innebär att du får en komplett och smidig städtjänst vid byte av bostad. Vårt erfarna team finns tillgängligt i hela Värmland och garanterar ett resultat som uppfyller de högsta kraven för inspektion. Vi erbjuder våra tjänster både i Karlstad, Hammarö och i områden som Kil och Forshaga, och oavsett var i Värmland du bor kan du förvänta dig samma höga standard. Genom att boka våra tjänster slipper du oroa dig för slutliga kontroller, och vi ser till att varje yta lämnas skinande ren och redo för nästa boende.

Vi ser till att allt görs enligt dina önskemål, samtidigt som vi respekterar fastighetsägarnas förväntningar och regler. Välj oss för en smidig och professionell övergång där vi tar hand om allt det praktiska, så att du kan fokusera på nästa kapitel i din flyttresa.

GÄLLER ALLA RUM

  • Fönsterputsning in- och utsida samt mellan
  • Dammtorkning av tak och väggar
  • Våttorkning av inre fönsterkarmar, dörrar, golvlister och övriga snickerier
  • Våttorkning av element, kontakter och strömbrytare
  • Våttorkning av ventilation
  • Våttorkning in- och utsida av garderober och annan fast inredning
  • Dammsugning och våttorkning av golv

KÖK

  • Rengöring av spis och ugn in- och utvändigt samt bakom
  • Rengöring av kyl, frys och diskmaskin in- och utvändigt
  • Våttorkning av kakel, köksskåp, hyllor, lådor och bänkar

BADRUM & TOALETT

  • Rengöring av badrumskåp och speglar
  • Rengöring av kranar, duschhandtag, vattenledningar och rör
  • Rengöring av badkar och duschkabin ovan under samt bakom
  • Rengöring av handfat
  • Avkalkning och rengöring av toalett
  • Rengöring av golvbrunn

TVÄTTSTUGA

  • Rengöring av tvättmaskin och torktumlare in- och utvändigt
  • Rengöring av golvbrunn

DESSA TJÄNSTER KAN EXTRABESTÄLLAS

  • Städning av biyta så som källare, vind, förråd och garage.
  • Städning och fönsterputsning av inglasad balkong och uteplats.
  • Hantering av kvarlämnat löst skräp.
  • Borttagning av aska i kakelugn och öppen spis.
  • Dammtorkning av persienner.
  • Mattvätt av heltäcknings mattor.
  • Rakbladsskrapning av fönsterglas.
  • Utvändig rengöring av fönsterbleck och karmar.
  • Sanering av sot och nikotin
  • Sortering av hårt nedsmutsade ugnar, plåtar och fläktar.
  • Borttagning av klistermärken och dekaler.
  • Polishbehandling av hårda golv.
  • Avtorkning av inredning i pannrum.

ATT TÄNKA PÅ INFÖR EN BESTÄLLNING

När ni beställer en flyttstädning kontaktar vi er via telefon några dagar innan för att göra upp om detaljer såsom nycklar etc..

Tänk på att du lämnar rätt nyckel, tömmer och fröster av skyl och frys. Det ska finnas tillgång till vatten och el. Det utrymme som ska städas ska vara fritt från möbler och annat som kan står i vägen för oss.

Om det är så att ni har kvar möbler och vill att vi ska flytta på dem och städa under och bakom kan vi göra det mot extra tillägg på fakturan . I annat så städar vi runt dem.

Kontrollera att alla fönster går att öppna så att vi kan putsa dessa utvändigt och i mellan.

Om ni har fönster som är högre än 2,5m från marken får ni säga till när ni bokar städningen.

Vid beställning av tjänster av oss, tänk på att lämna rätt uppgifter så som antal kvm som ska städas, fakturaadress, namn och personnummer.

Vår policy

STÄDGARANTI:​

För oss är det en självklarhet att kunden ska vara nöjd med vårt arbete! Därför har vi även ”nöjd kund garanti”. Detta innebär ifall ni har några anmärkningar på städningen så återgäldar vi det kostnadsfritt.

Eventuella anmärkningar på tjänstens utförande ska lämnas till oss inom 5 dagar efter utfört flyttstädning samt inom 24 timmar efter utfört hemstädning.

Detta på telefon 010-14 15 470.

AVBOKNING:

Avbokning skall göras till oss senast 48 timmar innan bokningdagen för flyttstädning.

Vid inställd städning mindre än 48 timmar innan städningen påbörjar kommer vi att fakturera 50 % av det ordinarie priset på grund av personalkostnader.

Kommer en avbokning senare än 24 timmar debiteras 100 % kostnaden för utebliven städning.

Avbokning görs på telefon 010-14 15 470.

BRA ATT VETA NÄR DU BOKAT FLYTTSTÄD:

  • Vi Frostar inte av kyl och frys, med tanke på risken för vattenskador. Detta måste därför ombesörjas av kunden.
  • Vi drar inte fram spis, kylskåp och frys. Många kök har ömtåliga golv, även detta måste ombesörjas av kunden.
  • Vi drar inte fram tvättmaskin och torktumlare, detta för att undvika vattenskador. Detta måste därför ombesörjas av kunden.
  • Om ni har fönster som är högre än 2,5 m från marken får ni säga till när ni bokar städningen.
  • Vår offert gäller ett normalt slitage och nedsmutsning.

Genom att beställa tjänster av oss godkänner du som kund ovanstående villkor.

SÅ ÅTERGÄLDAS ANMÄRKNINGAR:

Vi återgäldar era anmärkningar vis snabbast möjliga tillfälle.

Alla anmärkningar ska kunna styrkas med underlag så som bild.

Anmärkningarna återgäldas genom att personalen kommer till eran bostad och städar de punkter ni är missnöjda med. Dvs, vi gör ingen prisreducering i första hand.

Prisreducering är enbart aktuellt då båda parter är ense om det.

Prisreduceringen får inte vara mer än den kostnad det skulle kosta Flyttstäd Express Sverige AB att återgälda anmärkningen.

Vi återgäldar enbart de punkter som ingår i våran tjänst.

OFFERERAT PRIS:

Priset ni fått av oss är uträknat på ett snittpris som vi kommit fram till genom alla våra tidigare städningar. Och avser flyttstädning av en ”normalsmutsig” bostad, som av er har städas ett par gånger per månad och gjorts en storstädning någon gång per år. Skulle vi märka att tidsåtgången för ert städ avviker mycket från denna snitt tid, förbehåller vi oss rätten att ta ut en liten extra avgift, dock upp till max 20 % mer.

Som exempel på detta:
Ni har fått ett offererat pris på 3 000 kr.
Då kommer ni i värsta fall att få betala max 3 600 kr.
Vi hoppas på er förståelse för detta.

OBS!
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som går lätt att öppna. Vid våttorkning av vissa äldre golv diskuteras detta innan städning påbörjas.

BETALNINGAR:

Betalning sker via faktura till våran bankgiro som skickas ut efter utfört arbete. Normalt skickar vi fakturorna nära intill månadsskiftet.
Vi tar ut en faktureringsavgift på 25 kr.

Fakturan har en löptid på 10 dagar för kunder med engångsköp.

För återkommande kunder (så som hemstädning) har vi en löptid på 30 dagar.

Betalas inte fakturan inom löptiden skickas en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift på 60kr.

Varför skall du välja flyttstädning från oss?

Kvalité till rätt pris!

Den sista städningen kräver mycket mer än vardaglig rengöring. Den tar också mer tid och kraft än vad många tror. Låt oss göra jobbet – vi ser till att flyttstädningen blir ordentligt gjord, så att du kan lägga all fokus på ditt nya hem.

Omdömen & Referenser

Vi har den bästa supporten och det är just därför har vi kunnat locka våra kunder genom gott omdöme och goda referenser.

Du är välkommen att kontakta oss om du vill ha våra referenser.

Flyttstädning med trygghetsgaranti

Kom ihåg att hos oss får du alltid 3 dagars garanti på det utförda arbetet, vilket också täcker de nyinflyttade/hyresvärden, detta för att vi har kännedom om vår styrka inom flyttstädning. Vid brister på städning kommer vi tillbaka och åtgärdar det, utan extra kostnader.

Fast pris

Boka via oss är ett självklart val! Vi håller ett av marknadens bästa priser inom flyttstädning.

Vi har den bästa och mest erfarna personal som vi tillhandahåller inom Sverige. Vi har fast pris per kvadratmeter där fönsterputs ingår.

Vi har våra kontaktformulär där du som kund eller företag kan kontakta oss vid mer information om oss och om våra andra tjänster.

Bästa personliga service

Vi har kunnat locka kunder genom våra goda omdömen från tidigare flyttstädningar.

Vår personal i företaget har en hög servicenivå och utför ett säkert jobb. Efter varje utfört tjänst hos dig som kund försöker vi att samla in omdömen, detta för att kunna utvecklas och förbättras inom vårt arbete.

Vårt mål som företag är att bli en ledande städfirma.

Städning vid flytt

Jobbigt med städning efter flytt?Vi finns här för dig som kund.

Belastningen kan vara enormt vid flytt då städning och rengöring kräver mycket. Vid flytt kan det ställas höga krav både från hyresvärdar och mäklare. När man talar om städning vid flytt handlar inte bara om torkning eller dammsugning utan rengöring av avlopp, fett borttagning, torkning av lister och fönsterputsning som är grunden till städning efter flytt.

Dessa moment är tidskrävande fast med givande resultat. Varför ta på dig mer arbete när du har fullt upp med flytten? Då kan vi kliva in och hjälpa till!

Boka flyttstädning med Flyttstäd Express

Att boka flyttstädning med oss är enkelt och smidigt. Du kan skicka en offert förfrågan till oss via offert formulären eller kontakta oss via telefon.

Vill du ha lösning på problem, finns vi här för dig!

Här kan du anlita professionell städfirma där du bor, städhjälpen blir nu ännu billigare efter RUT-avdrag möjligheter som finns från de senaste åren.

Vi är aktiva och kommer alltid att finns för att hjälpa dig.

Du behöver inte stressa och du behöver inte oroa dig om din städning kommer att gå igenom översynen eller inte. Du kan helt enkelt koncentrera dig på ditt nya hem om du väljer att ta hjälp med flyttstädningen.